La Fundació

L´escultor Apel.les Fenosa (Barcelona 1899 – París 1988) va deixar una obra important, amb centenars de peces realitzades entre França i Catalunya. Recolzat per Picasso, que va promoure la seva primera exposició a París l´any 1924, prologada per Max Jacob, va inspirar els poetes més grans del seu temps: Carles Riba, Josep Carner, Salvador Espriu, Max Jacob, Jean Cocteau, Paul Eluard, Henri Michaux, Francis Ponge, Jules Supervielle….

La Fundació Apel.les Fenosa presenta al públic les seves col.leccions permanents d´escultures originals en terracota o guix sortides de l´estudi de l´artista, així com una selecció de bronzes monumentals.

La vocació primera de la Fundació Apel.les Fenosa és protegir, documentar i promoure l´obra de l´artista. Conserva, doncs, les escultures originals de Fenosa, així com un fons documental, destinat a tota classe de públic, i organitza exposicions temporals i diverses manifestacions culturals a l´entorn de Fenosa i d´artistes contemporanis.

Situada al Vendrell, a la provincia de Tarragona, Fenosa va comprar el 1957 aquesta vasta residència del segle XVI. hi va consagrar diversos anys en el seu condicionament i restauració.

Fundació Apel·les Fenosa - c/ Major, 25 - 43700 El Vendrell - Tel. +34 977 15 41 92 - Fax +34 977 15 40 13