Esdeveniments destacats

.

10-01-2017  al  28-05-2017.
COL·LECCIONISTES DE FENOSA

La Fundació Apel•les Fenosa del Vendrell presenta a la seva seu del Vendrell, fins a finals de maig, l’exposició COL•LECCIONISTES DE FENOSA, que aplega els principals col•leccionistes de l’ obra de l’ artista, que han estat Pablo Picasso, la família d’ Albis, Coco Chanel, Colette, Jean Marais, la família March, la pintora Maria Helena Vieira da Silva, Jacques Guérin, Henriette Gomes, i els Governs francès i el de la Generalitat de Catalunya. El principal col•leccionista de Fenosa va ser Picasso, que va arribar a comprar-li més de 150 escultures al llarg de la seva amistat. L’exposició presenta les escultures provinents d’ aquestes col•leccions, i es mostren al costat d’ imatges dels interiors que conserven les obres. Una d’ aquestes imatges desvetlla per primera vegada l’estudi de Picasso de la Rue de la Boétie, l’ any 1939, amb el retrat – fins ara inèdit- que Fenosa va fer de Picasso. Aquest retrat va desaparèixer en els anys de l’ ocupació alemanya de Paris, però no es conservava cap imatge. Ara veiem l’ obra damunt d’ un foc a terra de l’estudi, enmig d’un munt d’ objectes que Picasso amuntegava a les seves cases.

Fundació Apel·les Fenosa - c/ Major, 25 - 43700 El Vendrell - Tel. +34 977 15 41 92 - Fax +34 977 15 40 13

megabyte - © 2006 - Administració